Totiromanii.ro review. Unul din cele mai proaste site-uri din România

Click here for my posts in English or go here for you to get more details about INconstantIN!
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Nu ştiu cum vouă, dar mie a început să îmi placă să încerc nişte minireviews ale altor bloguri/siteuri. Mai ales din astea critce, pentru că atunci când de blog nu am de zis decât de bine, fie scriu foarte puţin, fie deloc, dacă e bun e bun dle, ce să tot scriu atât:D.

Invitatul de astăzi este totiromanii.ro şi despre el voi vorbi mult. Am dat de acest site în parcursul meu virtual-mediatic prin dealurile Internetului din Republicii Moldova. Am văzut pe câteva site-uri, serioase în aparenţă, având un banner cu cei de la totiromanii.ro Am dat click, că mie nu îmi pare rău să dau clickuri.

Am ajuns pe totiromanii.ro unde mi-a sărit în ochi tricolorul care începea cu Asia, continua cu Orientul Mijlociu, Africa. Cool, mi-am zis, interesantă ideea un fel de simbol cromatic al diasporei româneşti dacă tot se cheamă site-ul Toţi românii. La o privire mai atentă am descoperit nişte mici inexactităţi, ca să fiu delicat: mai întâi ce caută Orientul Mijlociu şi America Latină în rândul cu Asia, Africa şi Australia? Apoi, dacă urmează America de Nord, de ce nu s-a folosit, prin analogie, America de sud. Oceania unde e? Şi nu în ultimul rând, de ce după ce pe albastru şi galben sunt date nişte repere geografice pe roşu apar trăsnite aiurea ca de umplutură Evenimente, Discuţii, Joburi, Ambasade (sic!), Organizaţii.





Mai departe, dacă tot s-a afişat acolo un fel de logo „Toţi românii” scris cu diacritice, de ce nu s-a putut utiliza diacriticile şi în restul de banner? De ce nu se putea pune un script care să afişeze data în română şi nu „Jan 22, 2008”? Dar cel mai prost lucru pe care nu mi-l explic e ce caută fata aia fără forme clare şi într-o rochie bulinată în colţul din stânga sus şi care e legătura ei cu „toţi românii”? O fi semnificativă cumva poziţia dânsei? Indică oare o transcendentalitate a poporului român, un fel de coloană a infinitui trasată pe principiul unui unghi obtuz? NU am înţeles.

Urmează conţinutul din care se desprinde în primă instanţă un clip video pe care scrie „intrare secretă pe domeniul Balc”. Ei, uite acum îl văd eu pe nesuferitul de Ţiriac omorând sărmanii mistreţi. Nu a fost să fie. Sunt 10 secunde cu un filmuleţ de pe un telefon mobil în care se vede ... nimic! Stupid!!!

Am mers apoi la „despre noi” să văd şi eu al cui e site-ul să nu vorbesc de rău oamenii fără să îi şi cunosc. Surprize: „De adaugat text aici”. Ei, na, oamenii sunt nişte perfecţionişti, mi-am zis, poate de aceea încă stau aplecaţi cu înfrigurare asupra prezentării pe care urmează să şi-o facă. În schimb am văzut că deja au publicitate pe site şi chiar oferă spaţiu publicitar pentru cei interesaţi. WTF, mi-am zis, bag şi eu publicitate pentru blog cu banii din AdSense. Click! Guess what: „De adaugat dete despre publicitatea pe sitesrfh d”. LOL! Uitaţi şi printscreen-ul dacă nu mă credeţi.



Aşa şi nu am înţeles prea bine care e diferenţa pentru cei de la totiromani.ro între ştiri şi anunţuri, pare mai mult decât aleatorie şi faptul că site-ul se bazează pe un simplu copy paste e demonstrat şi de altenanţa ştirilor scrise cu caractere diacritice unele, fără, altele.

O să mai găsiţi şi o galerie foto cu nişte poze de prin Cluj cu Institului Naţional de Istorie şi nişte locuri prin care a poposit Caragiale. So?

La designul oribil al bannerului pot să mai adaug alte câteva bug-uri. Pozele din conţinutul ştirilor care apar pe jumătate, cealaltă jumătate fiind lăsată pe mâna unui gri enervant. Pe coloana din stânga jos vedeţi opţiune de abonare prin newsletter, ceea ce e foarte ok, sau ar fi fost ok, dacă nu ar exista acea aliniere disconcordând cu sumarele de ştiri de deasupra. Dar cel mai stupid posibil mi se pare publicitatea înghesuită în subsolul site-ului. Absolut execrabilă această disproporţionalitate între cele 3 bannere, nu trebuie să ştii html şi photoshop ca să vezi că e absolut tâmpită acea poziţionare.


Explicaţia acestui design deficitar am găsit-o în numele celor care „s-au ocupat de site”: imagistiCA.COm LOL!!! Am intrat la ei pe site şi am mers la prezentare, sperând că aici, spre deosebire de totiromanii.ro chiar voi găsi una. Oh, da, am găsit una cu totul şi cu totul specială. Vă las să vă delectaţi cu această absolut splendidă încercare de originalitate care a rezultat, însă, într-un text cacofonic similar denumirii respectabilei „agenţii de publicitate”. Halal!!!



P.S. Gradul de penibilitate al acestui quasi-site e mult mai mic decât cel al site-urilor care au acceptat plasarea de bannere spre totiromanii.ro, sau au plasat ei bannere pe site-ul respectiv. Eu înţeleg că "e foame de bani, e foame de bani, baieţi", dar nici chiar aşa.

2 comments:

Oti said...

cea mai tare prezentare de firma :))) o sa apelez si eu la ei pentru o schimbare de "look"

n-am inteles ce ai cu reclamele in josul paginii? si eu am pe blogul meu, desi nu ma plateste nimeni pt asta :P

Anonymous said...

Asa sa faci:))! Reclamele din josul paginii sufera din cauza neincardrarii in layout. Se observa cu ochiul liber. E problema de design.