Portalul UNIMEDIA a fost preluat de New Media Group. Presa din Republica Moldova faţă cu Web 2.0

Click here for my posts in English or go here for you to get more details about INconstantIN!
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Cu siguranţă cei care sunt într-un anumit mod interesaţi de tot ceea ce ţine de presa online din Republica Moldova au observat recet două mutări importante.

1. Consitutirea New Media Group, o companie „care îşi propune să devină cea mai competitivă companie din Republica Moldova în domeniul new-media”. Imediat după, NMG anunţă lansarea agenţiei de publicitate online AdCenter www.adcenter.md şi preluarea revistei pentru femei www.LadyClub.md

2. Totuşi, marele anunţ al celor de la NMG a venit odată cu preluarea portalului de ştiri UNIMEDIA pe 30 ianuarie.

Deşi ambele mutări sunt mai mult decât salutabile pentru dezvoltarea Internetului moldovenesc în general şi al presei online, în particular, tind să cred că au fost comise câteva greşeli minore în acest caz.

În ştirea despre preluarea UIMEDIA se precizează printre altele că „NMG îşi propune în 2008 creşterea audienţei UNIMEDIA până la 5000 de vizitatori unici pe zi”. Cifra mi se pare prea mică pentru un PORTAL, chiar dacă e din Republica Moldova.

Unii dintre bloggerri de top din România strâng câte 4-5000 de vizitatori pe zi. În plus, ştiu destui bloggeri din Republica Moldova care au printre alte câteva widgets-uri pe blogurile lor şi feed-ul de la UNIMEDIA. Aşa că, fie cei de la NMG au fost prea modeşti, fie stau prost cu matematica, ar fi grav să fie amândouă.

Sloganul “Tu scrii ştirile” este acceptabil atât timp cât nu ne aducem aminte volens-nolens de cel al Pro TV-ului cu “Tu faci ştirile”. În plus, această intenţie de bloghizare a informaţiei expuse pe un portal are două capete, două extreme.

Pe de o parte, este salutabilă căutarea şi promovarea comportamentului interactiv pe pagina UNIMEDIA, deşi nu cred că vor fi acceptate posturi semnate de oameni din afara UNIMEDIA. Pe de altă parte, percepţia informaţiei livrate via web 2.0 în Republica Moldova este una total negativă şi tratată cu multă suspiciune.

Totuşi, aşa cum spuneam la începutul postului, iniţiativa e lăudabilă, să vedem ce va urma.

No comments: