Se umple blogosfera moldovenească de politicieni: după Vlad Filat, a venit rândul lui Vlad Cubreacov

Click here for my posts in English!

Via Cezar Salahor aflu că Vlad Cubreacov, vicepreşedintele Partidului Popular Creştin Democrat şi-a făcut blog. E al doilea politician din Republica Moldova, după Vlad Filat (tipul de făcea contrabandă cu ţigări la Iaşi în vremurile studenţiei) care intră hotărât în rândurile bloggerilor republicomoldoveni.

Faptul că în Republica Moldova bloggingul este abordat din ce în ce mai serios e evident. Am vorbit deja de Blogovăţ - Festivalul Blogului Moldovenesc, apoi se scriu din ce în ce mai multe articole despre bloggerii republicomoldoveni, sunt invitaţi la radio, mai mult, au fost şi la o emisiune TV recent.

Printr-un simplu silogism, deducem că intrarea în rândurile blogosferei moldoveneşti a oamenilor politici era/este iminentă. Vlad Filat, al cărui blog se deschide acum cu un post în limba rusă (un sincer MOOOOYE!:D), a fost mai mult decât inspirat atunci când a purces la dezvirginizarea blogosferei din Republica Moldova în calitatea sa de politician. Că a intrat acum şi Cubreacov e OK, dar întotdeauna contează primul, nu, fetelor?:D

Manevra lui Filat se înscrie perfect în intenţia lui de a acapara părţi consistente din grupul ţintă pe care se bazează un alt politician cunoscut, Dorin Chirtoacă, primarul de Chişinău. Deci ia ziceţi, dragilor, cine "e mai european şi mai deshis spre noile provocări ale vremurilor? Ha?" Vlad Filat!!!:)) O eroare impardonabilă a lui Chirtoacă în acest caz.

Dar să îi lăsăm pe cei doi şi să trecem la blogul lui Vlad Cubreacov. Din start mi se pare o lipsă de respect faţă de tine însuţi, cât şi faţă de cititori, să nu îţi iei un domeniu al tău. Cubreacov a avut site-ul cubreacov.md atunci când s-a băgat, de fapt, a fost băgat, în campania electorală pentru primăria Chişinăului, având în spate bagajul de imagine care predispunea spre milă, compasiune şi suport la puţin timp după telenovela cu dispariţia sa. Văd acum că nu mai merge site-ul respectiv. Mă rog, s-ar putea să fie influenţa modei dâmboviţene de a avea blogul pe wordpress.com fără un stand-alone domain, gen ioniliescu.wordpress.com sau nastase.wordpress.com Doar că cei doi, na, sunt promotori ai social-democraţiei, or, Cubreacov nu e, dimpotrivă.

Designul de 2-columns e relativ ok, mai ales ţinând cont de faptul că blogul e încă în construcţie, deşi cele două clipuri video sunt aliniate pe stânga, calendarul şi linkurile pe centru, iar linkul spre Mitropolia Basarabie e pus şi într-un dreptunghi. Remediabil, cu puţin efort.

3 lucruri mi-au atras atenţia, le vedeţi în acest snapshot, nu încercuite, ci "îndreptungite" cu roşu.

  1. V 1.2. aia ce e? Sus acolo? Versiunea de Wordpress? LOL!
  2. Îmi place că au mascat-o în banner pe Monica Babiuc (preşedintele societăţii doamnelor creştin democrate) ca să iasă în evidenţă troica patriarhala Cubreacov, Iurie Roşca şi Ştefan Secăreanu. Bine, se mai vede acolo în colţ şi Riorita Paterău de la Bălţi (care nu mai e demult în PPCD, by the way), dar ea nu prea contează per ansamblu. Totuşi, acest banner nu e la fel de penibil ca cel de pe site-ul ppcd.md fomat din 3 interchanging images, adică Ştefan cel Mare, 4 fete de la Noua Generaţie şi Iurie Roşca. LOL!!!!
  3. Spre deosebire însă de idolatrizarea observată pe site-ul PPCD, pe blogul lui Cubreacov dăm de cealaltă extremă. Omul apare într-o smerenie cuviincioasă (tautologie indispensabilă) cu un sloganul "Nimic fără Dumnezeu" şi o imagine la biografie cu o Biblie în mână. Cam forţată această imagine de mieluşel al lui Dumnezeu.

În rest, nişte spoturi video cărora le ia o mie de ani să se încarce de pe rahatul de play.md Unul e clipul vechi din campania electorală pentru primăria Chişinăului pe care nu înţeleg sincer de ce l-au băgat aici, un fel de, "vedeţi, am participat şi eu". Eu înţeleg oportună menţinerea lui în cazul în care omul ar şi fi obţinut fotoliul de primar, aşa însă. Şi un clip cu eu.tv pe care nu am avut răbdarea să-l aştept să se încarce.

Cam atât, ah, da, am dat şi peste un comentariu al lui Paisie care se minuna de numărul mare de vizitatori, dar care sunt nişte simple page views, 1187 şi alea fiind numărul total de afişări, nu pe zi. Şi, era să uit, mai jos e bannerul de pe site-ul PPCD de care am vorbit mai sus. Enjoy!

banner PPCD mdro.blogspot.com

2 comments:

Anonymous said...

Felicitări, dragă, pentru operativitatea analizei vis-a-vis de aşa-zisul blog Cubreacov, care de fapt e administrat de un anonim pe nume Adminr, iar Cubreacov fiind la Strassbourg nici n-o fi ştiind că are blog la Wordpress.
Ce să-ţi zic?
Ai amintit că am făcut şi eu un comentariu. De fapt am făcut deja 5 din care au trecut sita cenzurii ppcd-iste doar trei. Asta referitor la "democrat".
Acum, referitor la "creştin".
Pe blogul menţionat de tine al lui Cezar Salahor i-am făcut şi eu o urare: "Într-un ceas bun, cu condiţia că vei aborda o tematică ce depăşeşte orizontul intelectual şi sfera de interese a liderului ppcd-ist Iurie Roşca".
Recunosc, a fost uşor provocator din partea mea.
Ştii ce mia răspuns un fan anonim al ppcr-ului?
"SUNT (orizontul intelectual şi sfera de interese ale lui Roşca), CU SIGURANŢĂ, CU MULT MAI VASTE DECÂT ALE TALE ŞI DECÂT ALE TUTUROR CELOR "CU BLOG" LUATE LA UN LOC".
Asta-i toleranţa creştină.
De ce fac atâta caz din rahatul acesta?
Vreau să rămână fixată chestia aceasta pe "un teren neutru"... Că dacă şterg şi ce-a mai rămas?
În rest - "Unire moldoveni!"

INconstantIN said...

Din cate vad, Cubreacov e la StraZbourg:))! Si de cenzura m-am bucurat si eu, mi-a sters linkul. Păi, a rămas şi aici şi în noul post:D! Unire 4 ever!!!